Dag 6 - Min dag

Min dag idag började med att en gubbe kom hit och skulle prata med oss om vårat vatten vi har för vi behöver en filtergrej som tar bort kalk och ngt mer som jag inte minns vad det heter. Plus att mannen gjorde de lite pinsamt för sig när han frågade mig såhär.... jag kände mig inte alls förolämpad eller vad det heter...

Gubbe: Är du ledig idag eller är du sjuk?
Jag: Jag är sjuk ja.
Gubbe: Okej, jaha sedär. Vilken klass går du i då? 7an? ( med ett stort leende på läpparna som att jag skulle vara jättenöjd för att gå i 7an)
Jag: Nej jag går inte i skolan, jag jobbar.
Gubbe: Va?! Jobbar du?!?!
Jag: Ja jag jobbar och jag fyller 22år i år.
Gubbe: 22år??!?! Oj du ser väldigt ung ut och då får du ju visa leg på systemet i minst 10 år till för du ser VERKLIGEN ung ut.
Jag: Ja det får jag allt göra.
Gubbe: Men jag får be om ursäkt för mina frågor.
Jag: Det är lugnt, jag vet att jag ser ut att vara 12 år ( och skämta)
Gubbe: Nej nej förlåt verkligen förlåt
Jag: Skrattar
HAhahahhahahaa skrattar nu när jag tänker på det.

Han tyckte verkligen att det var pinsamt. Jag fick gå därifrån efter en stund för jag börja skratta =P

Senare under min dag så kom min bror och hans tjej och tjata lite och senare kom Veronica med sin lilla tös på en fika för hon skulle ge present till mamma. Så man fick lite bäääsesjuka idag.
Under kvällen har jag kolla på tv och slappa och kolla på Arga snickarn och skratta åt han som grät. Tyckte det var så roligt när han grät men de var ju synd om killen men han grina så fult. Mamma undra vad det var för fel på mig som satt och görskratta åt det när det var synd om honom. Mamma- Men Stina, hur kan du sitta där och skratta åt detta? Det är ju hemskt och synd om honom! Han har ju haft det tufft...
Hahaha snälla...

Men nu sitter jag här iaf och slappar och skriver ett inlägg eftersom det är ett bra tag sen jag skrev ett inlägg här!
Så nu ska jag kika vidare på ngn kul sida om jag finner ngt skoj! HEJ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du Stina?:

Trackback
RSS 2.0