Sällsynt exemplar

när natten är här ska jag lämna allt tillbaks
vinet och skulden jag har
du visste nog att jag hade mina skäl
ett sätt att ge, ett sätt att ta
när mörkrets sista trummor dånar ut
överger och lämnar mig kvar
jag blundar i en frusen tyst minut
ett mycket sällsynt exemplar
ljus - stanna kvar
kom och var min vän
ljusna mig igen, igen, igen
du sätter all din tilltro till en dröm
till sångerna som tar ens liv till slut
din skönhet inspirerar till en lögn
när mörkrets sista trummor dånar ut
och varför stod du annars här?
du kunde valt den andra vägen
du läser mig kapitel för kapitel
jag är mindre stolt nu, mer förlägen
ljus - stanna kvar
kom och var min vän
ljusna mig igen, igen, igen
kom och var min vän för en sekund
när kvällens första frusna stjärnor vaknar
bli mitt sista halmstrå för en stund
vi som har allt, vi som saknar
jag skänker dig den sista lögn jag har
jag offrar och betalar vad som krävs
när natten är här ska jag lämna allt tillbaks
resterna jag frossat i förgäves
ljus.
Ljus, kom och var min vän
ljusna mig igen, igen, igen
Ljus, kom och var min vän
ljusna mig igen, igen, igen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du Stina?:

Trackback
RSS 2.0