Söndermarken.



Jag hör det inrökta ljudet
från en replokal vid tågstation
Bland speditionslokaler
och bortglömda depåer
Det stumma, dova skinnet
och basen som darrar i gallret
och glaset och det doftar
just som asfalt gör
om hösten

Vi gömde Fibban under stenen
Willes vin i busken
Hela dungen var ett mikro-Vegas
Ladan bytte hänglås
Och ovan allt en himmel
liksom silad ifrån kusten
med det lilla som blev över
efter vågorna och stormarna
och skummet

Jag kan inte återvända
En brottsplats måste vila
Flyktbilen är dumpad
Stålarna är rena
Nu bygger vi ett nytt hem
Startar upp och börjar om
Söndermarken jagar mig
men jag är inte där


Jobbade igår på krokstad och det gick väl ganska hyffsat tror jag. =) Lite ont i kroppen men det får gå. Var hemma 3 i natt.
Fick ett kort besök av Älskling och Torsten förut idag, Sen drog jag ut till mor å far för det fanns ingen som ville äta pizza med mig. Så jag for hem och käka mat med mami och papi =) Sen la jag mig på soffa och kolla på Råttatouille =) Försökte sova men de gick inga vidare.. Tindra låg å knödde och sov på mej.. =)
När pappa körde in mig till stan igen så tog vi svängen om gravarna för farmor å farfar. Väldigt fint var det! Men jag får nog dit med blommor snart! Vill lägga ngt från mig om man säger så.. Tycker det är lite läskigt hur livet är.. helt plötsligt så dör ens nära å kära. Poff! Den 17 september så är 2 år sen farfar dog. Känns som det inte alls var längesen. Men men :/
Imorgon blir det till och mysa med Mimmi! =) Sen ngn dag i veckan kanske man åker till Jocke med kniven eller ngt.

Nu har jag iaf väldigt tråkigt. Får kika på ngn rolig hemsida eller se på tv.
Jobb nästa lördag med.. Gött å få lite å göra.

Hej på sej


 Boring hade jag då kan jag säga ;) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du Stina?:

Trackback
RSS 2.0