Dag 8 - Ett ögonblick

Ett ögonblick, det är många ögonblick som snurrar i mitt huvud just nu. Några som jag inte kommer att dela med mig av här.
Men ett kan jag bjuda på. =)

Ett ögonblick är från i höstas när jag var med min bror Henrik för han skulle skjuta in sin börsa i skogen så jag fick köra dit upp..=P Väl där så kolla jag på min telefon å såg att Alex hade ringt men jag tänkte att jag ringer sen för här är de så kass mottagning. Fortsatte och kolla på bror när han grejja med börsa. Men fick nog så gick och satte mig i bilen och spela på fonen..
Efter en stund så ringer hon igen och jag svara. Hon fråga vad jag gjorde och sånt där man säger för att inleder ett samtal. Sen sa hon..... Vill du ha Bonita så får du komma och hämta henne idag? Dom som har henne nu kommer med henne om ngn timme.
Jag sa: Skojar du eller?! Ja klart jag kommer.. Ska bara hem och höra med päronen vad de säger.
Hon: Gör så, Jag ringer sen när hon är hemma igen. Vi hörs sen då. Hejdå
Jag: Blir kanon det! Ja det gör vi. Hejdå.
Stinaa flöög ur bilen hoppande på backen å skrek! Henrik jag får Bonita om jag hämtar henne idag!!! Jag får henne!! Henrik blev också glad och sa att han följer med mig och hämtar henne.
Vi åkte hem och pappa stod ute på backen. Jag sa till han att jag får Bonita om jag hämtar henne idag. Pappa muttra och sa att den hunden kommer inte in här, vi har inte plats, jag vill kunna ta in min hund ibland också, Nej stina du kan inte ta hit henne. blablablabla. Jag sa att hon kommer hit ändå.

Gick in till mamma och berätta detta och sa att pappa var grinete över detta. För man får ju en sån känsla i magen när inte ens föräldrar är med på det man vill ha mest. Men mamma var positiv till att ta hit henne. Alla var positiva till att jag skulle ta hem Bonita, utom pappa då.
Men iaf så åkte vi in och hämta henne. Pappa var inte hemma när Bonnie kom men när han väl kom så gick han in i tvrummet och där satt jag och mamma. Bonnie var på rummet och sov, jag gick och hämta henne.
Bonita glad som hon är gick ju rakt fram och börja slicka och hälsa på far. Han hälsa på henne med men ville inte vara för angelägen med att han tyckte om henne..

Dan efter prata han med Johanna och hade sagt till henne att hunden ska inte flyttas på något mer hon blir kvar här. Och ytterligare några dagar så sa han det även till mig och att han tyckte jag var bra med henne.
Och detta värmde hos lilla mig!

Så nu sitter jag här med mitt lilla ögonblick Bonita som sover och sparkar i garderobsdörren och snarkar!<3 My life!




Japp nu ligger jag här i sängen. Har vart i Örje idag med Broder Rickard och Robin. Vi skulle till Töcksfors först å kika men Henrik ringde och fråga om vi kunde åka till Örje och köpa en hink färg till han och det gjorde vi.=) Vi blev stannade i tullen också. En massa frågor om vad vi gjort i Norge å det ena å de andra.. Men man kan ju verkligen förstå att de stoppar folk nu efter allt som hänt! =S
Har gjort ett kap idag iaf. Köpte en skinnjacka på Carlings. Den skulle kostat 1299kr men så var det 70% på priset. Så jag fick den för 390kr! Det kallar jag kaaaap! :D Men att gå i affärer med Rickard och Robin är värre än att gå med massa tjejer.. Det tar såååån jävla tid det ska ta. Jag hann gå i 3 affärer och dom var kvar i den första! Lord.
Men men.........


Tänkt mycket på Farfar det sista. Kollat på kort och sådana saker. Saknar han.
Men jag tror han sitter där uppe på ett moln och spelar dragspel. Ibland sitter han nog i en solstol och löser korsord. Slänger nog ett öga på oss här nere emellanåt :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du Stina?:

Trackback
RSS 2.0